tirsdag den 4. december 2018

case modul 2 eksamen

Case:
helikopterperspektiv: Lave helhedsoriteret forløb på gf2 gast hvor slutproduktet er at lave et menukort på gf 2 ( alle delmål går imod målet)- hvorfor skal det være helhedsoriteret? det skal det for at eleverne kan se hvorfor hver undervisning er relevant for at nå i mål med gf2- hver del er en del af lagkagen. Hvilken teori?

zoom ind på en enkelt dag:/vejen dertil: QR koder fra hver gang fx kalkulation, alle grupper laver qr kode og derefter ses alle 5 videoer fælles i klassen og det diskuteres i fællesskab hvad den gode video er og derudfra laves en fælles og korrekt klassevideo(flerstemmigt og dialoisk)

til sidst er tavlen fyldt med en QR kode for hvert mål og nu kan hver elev lave deres menukort til gf prøven.

produkt med: menukort hvor vi så zoomer ind og ser på den enkelte gang.


feedback fra undervisere:

hvad er vores udforing- vær skarpe på det:  det kunne være: eleverne har svært ved at se meningen med kalkulation, svært ved at forstå meningen med de enkelte undervisningsgange.

hvordan stialiserer vi det gruppearb så det er dialogisk og med flere stemmer

hvorfor er det vigtigt at alle gruppers video bliver en del af den fælles video?  fordi alle elevers stemmer har værdi

der er dialog i alle elementerne- både det fælles og i gruppearbejde
hvis der er elementer der ikke er dialogisk skal vi kunne svare på hvorfor! censor og underviser kommer til hele tiden at lytte efter det dialogiske når det er vores emne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar