mandag den 6. maj 2019

06.05.19 3. undervisningsgang

rød tråd digt af Casper

præfasen

vores udfordring:
hvordan tilgodeser vi de store faglige niveauforskelle der er i klasserne på Unord.

autoelever skal formidle en manual i grupper

de 4 dimension i forhold til vores udfordring:

handling: vi ønsker at alle bidrager og udfordres på trods af store nivauforskelle. Eleverne skal ud fra projektarbejde tage ejerskab og udvikles på trods af store faglige niveauforskelle

kreativitet: For at være kreativ skal man kunne sit stof, og det kan være en udfordring for de fagligt svage. kreativitet kan både være teoretisk eller praktisk- det vil tilgodese at der måske er noget der matcher alle niveauer.

omverdensrelation: når de skal lave deres projekt skal de forholde sig til modtageren og derfor analysere behov og tilpasse projektet ud fra dette.

personlig indstilling: deres projekt er valgt af dem ud fra deres egne følelser og ønsker, det vil sige det kan være på mange niveauer. og derved vil de kunne opleve tro på at lykkes og deres self-efficacy kan styrkes.  når de har fundet deres projekt og selv er med til at realisere drømme og planer kan de måske motiveres.


___

Vi har besluttet at det er flere nedslag fremfor et sammenhængende forløb.
vores eksperiment i praksis skal udspille sig på auto gf 2 i 1/2-1 dag

vores eksperiment:

gf 2 auto
vis kort video om brainstormprocess
slide om brainstorm(fra geert og felicias slide)
giv dem kort case
" den oldschool manual er svært at forstå/bruge til noget, derudover er det ofte et olieplettet papir der ligger i en skuffe et sted som ingen ved hvor er"
What to do??

individuel brainstorm HELT uden begrænsninger
-15 minutter
-ryd bordet
- kun postits og en kuglepen
-lav min 5 post its med en ide på hver- som kan løse problemet i casen, HUSK navn på

alle ideer sættes på tavlen i fælles forum, der laves nogle fælles temaer og disse temaet danner grupperne (3-4 personer i hver gruppe)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar