torsdag den 16. maj 2019

studiedag 15.05.19

Spørgsmål jeg skal forholde mig til 
  • Hvad vil det sige at være entreprenant indenfor det fag, du uddanner til?
  • jeg vil mene at det er en nødvendighed, ikke for at være kok men hvis du ønsker at være selvstændig. Der åbner mange restauranter men mange af dem lukker igen. Man skal kunne tilbyde noget de andre ikke kan, man skal overraske og det gøres ved at være entreprenant. Man skal også være i stand til at finde ud af hvorvidt ens egen gode ide rent faktisk er noget kunderne har interesse for, kan det løbe rundt? 
  • Hvilke udfordringer forestiller du dig, at du vil møde i din entreprenørskabsundervisning ift. dine elever, dit fag, undervisningens indhold o.lign.?
  • jeg har elevenerne på gf 2, der er mange stadig usikre på om de overhoved skal være kokke, hvilken slags kok, hvor henne? De er på ingen måde afklarede og derfor er der et stort skridt til at gøre dem entreprenante. Jeg tror i virkeligheden af frøene skal sås hos mig men den reelle entreprenørskabsundervisningen skal ligge på hf. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar