fredag den 26. april 2019

23.04.19 modul 4 introdag

På dette modul skal vi både undervises, vi skal læse og vi skal ud og eksperimentere.

Entreprenørskab  på dette niveau handler om at der er efterspørgsel på medarbejdere som kan tænke nye løsninger og bryde de sædvanlige rammer for ens fag.

Vi bevæger os i mange rum, vores pd, vores rolle som underviser, vores elevers læring osv.

Formålet med modulet er ikke at vi bliver kreative, men at vores elever bliver det.

Der er i slides et fint powerpoint  over modulet, det hedder "forløbet".  hvad der er læsning, undervisning og eksperiment.

Der er ikke studiegrupper på dette modul.

vi kommer til at arbejde ud fra eksperimenthjulet- se slide.
vi skal selv ud og eksperimentere men vores elever skal også

induktiv: starter med konkret og går videre til abstrakt- vi ser på hvorfor det de laver dur/ikke dur-
deduktiv: starter med abstrakt-  fortæller alle tingene og bagefter går de ud og afprøver det.

på dette modul skal vi vi forsøge at arbejde induktivt.

elever forventer ofte at vi giver dem svarerne og fylder dem med viden- men dette giver ikke kreative elever. De skal bydes ind til at være en del af undervisningen hvor de udforsker emnerne.

Der er et skørt tiltag med grupper. vi skal stå for rød tråd, aktivitet og klima på skift i grupper. Se slide.
Peter du er i gruppe 3 sammen med Casper, Mads og Marius


entreprenørskab er mere end kreativitet . det skal også skabers så andre kan bruge det. Entreprenørskab kan sidestilles med innovation.
Det behøver ikke være nyt men det skal som minimum er sammensat og anvendt på ny måde. så løsningen er ny.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar