fredag den 26. april 2019

26.04.19 studiedag kreativitet og tegning

tekst kap. 2-3-4-5 i Ole Striim "Kreativ problemløsning og praktisk idéudvikling".
jeg har teksten i print da bogen ikke var kommet- se overstregninger og noter i print.

Lidt lang tekst om emnet, men nogle gode måder at opdele kreative faser på. 

Mine refleksioner efter at have læst teksten

- jeg er overrasket og måske ikke helt enig i den meget tydelige mening om at kreativitet ikke er medfødt, noget nogle har/ikke har, men alle kan lære det. Jeg tror sagtens man kan styrke det, udvikle det, og måske tænde det. Men jeg tror også nogle af natur bare er mere kreative end andre.

-det at udvikle noget kreativt er en ret omfattende og "struktureret" process, hvor jeg tidligere har anset det som lidt tilfældigt og kaotisk. 

og SÅ kigger jeg lige på lektionsplanen og ser jeg skal tegne en tegning, en tegning?? af hvad? mig tegne? altså mig der af rudolf steiner skolen blev bedt om 1 måned inde i 1. klasse at finde en anden skole? 
jamen okay da.... here we go.... jeg lader kreativiteten blomstre.....
Jeg tog udgangspunkt i nu'et. fredag, solen skinner, vores smukke træ i haven blomstre, og jeg glæder mig til at få børnene hjem i haven og lege i deres tipitelt. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar