mandag den 10. september 2018

observation fokus samspil

observation af gf 2 klasse.

Klassen har selv placeret sig i lokalet, og har tydeligvis sat sig på "faste" pladser i faste grupperinger.
forreste række sidder en gruppe meget engagerede drenge
midt i sidder en lille gruppe som taler en del, der sidder også en pige for sig selv.
Bagerst er der en del uro blandt 2-3 elever.

Kl 8: tydeligvis træthed hos nogle elever, og de vælger at tale med deres venner.

der er en del uro mens underviseren gennemgår nogle praktiske informationer mm. der kommer nu en ekstern underviser, hvilket tydeligvis skærper elevernes seriøsitet.

nogle er meget deltagende- primært forreste række mens de øvrige stempler lidt ind og ud.

på både 2. og 3. række er der en del aktivitet på mobiltelefoner og generelt lidt uro.

Da underviseren stiller spørgsmål er det igen primært eleverne på første række der deltager.

Gruppeopgave: elever inddeles i 3 grupper og de selvvalgte grupperinger deles en smule op. nu har de stille mulighed for at komme på banen. Der er  en uformel leder i hver gruppe. en der styrer papirer, præsenterer det mm.

Der er tydeligvis nogle ambitiøse elever i klassen som er mest deltagende og inddragende- de rummer faktisk de mindre ambitiøse elever godt, men kun når de bliver "tvunget" til det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar