- motiverende for eleverne når uddannelsen opleves relevant
- manglende kobling til erhvervslivet er demotiverende
- læring rykker når der arbejdes tværfaglgit i projekter hvor viden kan anvendes i praksis
- fællesskabet er vigtigt, interessefællesskabet, fælles kultur
- hands-on erfarring, træne sit fag, med vejledning fra en dygtig
- kontakten til folk fra erhvervslivet, lave arbejde for den virkelige verden
- der er en pædagogisk opgave i at gøre skolens rolle vigtig, for ellers skulle erhvervslivet blot stå for uddannelserne
- mange uddannelser er konkurrencepræget, og det giver individuel læreprocess,
- de uddannelser med tydeligt erhvervssigte( du bliver fx tømrer, og ikke blot it uddannet), har let et interessefællesskab og let en kobling til erhvervsslivet
onsdag den 28. august 2019
26.08.19 modul 5 studiedag
kap 5:
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar