onsdag den 28. august 2019

28.08.19 modul 5 4. undervisningsdag

Om eksamensopgaven;

1. indledning, hvem er jeg og hvor underviser jeg
2. case - beskrivelse af elev, dens forudsætninger, referer en situation for en der ikke havde været der, beskriv så præcist som mulig, hvad sker der, fx den elev der ikke deltager i teori,, HUSK at det skal være fokus på elevforudsætninger, men eleven er en del af en scene, sæt en scene, hvilke aktører er der og hvad gør de.
det kan også være en elevgruppe. 
Det kan være en konkret situation, men det kan også være en tænkt situation som er sat sammen af en række oplevelser.
vi skal beskrive hvad der sker direkte, ikke med mine tolkninger, følelser, osv. fx ikke skrive han rejste sig demonstrativt, men istedet skrive, han rejste sig op uden et ord og smækkede døren. 
vi må gerne lave interview eller observationer, men det er ikke et krav
2.a : 
3. præsentation af teori, ikke det  vigtigste afsnit. Men vi skal  nævne hvilken teori vi har valgt, hvad handler teorien om OG hvad vil vi belyse med denne teori. her skal kun nævnes den teori vi skal bruge. teorien er valgt ud fra vores case/problemstillinger.
Vi må gerne være enige i dele af teorien og ikke kunne se andre dele.
4. analyse- teori og empiri skal spille sammen. Vi bruger den valgte teori til at prøve at forstå vores case. Og hvilke didaktiske handlemuligheder giver det mig. hvad så nu? hvad kan jeg som underviser gøre for det. fx kan jeg forstå det som at eleven har en anden læringsstil?
hvilke mulige tiltag kan jeg gøre på baggrund af det jeg har fundet ud af. 
diskussionen er også en del af analysen.  
5. mulige foreslag til ændringer- en opsummering af  analysen hvad man så kunne gøre. nu har jeg set på det her og dette er så følgende ting jeg vil gå tilbage i praksis og gøre. kan lidt sidestilles med en konklusion, men der er ikke konklusion da der ikke er problemformulering. 
6. perspektivering- er frivillig.

DAGENS AGENDA:

teksten: 'læring der rykker': kig evt på uddannelseslaboratoriet, der er mange gode metoder og modeller
man skal i denne tekst være obs på at dem der er ude og observere har farvede briller på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar