tirsdag den 6. november 2018

30.10.18 studiedag jeg var fraværende, felicia

Dagens slides




tyvstjålet fra Peters blog



UNDERVISNINGSDAG D. 30.11.18 TIL ÆRE FOR ANNE


Gennemgang af teksterne - var de nemme eller svære at læse?

"Det flerstemmige og dialogiske klasserum" - starter svær og slutter spændende. Hun beskriver de forskellige teoretiske teorier fint og uddyber dem. 

Husk at knytte hv-ordene til de tekster vi læser. De 9 hv-ord er ikke en model, men blot en supplement til didaktik. 

"Løft læringen - brug sproget" enormt spændende mht. "pauserne" og hvordan vi får eleverne tilbage på sporret i forhold undervisningen. Hvordan motiverer vi dem og hvordan inddrager vi dem bedre i undervisningen? Er vi gode nok til at lave helhedsorienterede og differentierende undervisning?

Hvem underviser? Dem, altså eleverne eller os som undervisere? Kan vi overhovedet lære fra os? Er det ikke bedre at få eleverne til at undervise hinanden? Hvordan sikrer vi at de forstår det, der undervises i?

---

PAUSE

---

Præsentation at mentimeter på Menti.com - en kollaborativt medie. Brug koden 40 67 00. 
Gennemgang af de forskellige ord og deres betydninger i forhold til vores praksis. Hvorfor er disse ord særlige interessante for vores undervisning. 
Ord der er mere markante end de andre, bliver større.



                                                       Opsamling inden frokost   

Hvordan skaber vi dialog baseret undervisning?

- Forberedelse
- Gennemførelse
- Evaluering
- Engagement
- Elevdeltagelse
- Højt forventningsniveau

---




Copy paste fra Caspers blog
2.uv.dag

30-10-2018

Det flerstemmige og dialogiske klasserum.

Supernote:
Værd opmærksom på de 9 HV ord IKKE er en model. Men mere supplement til Hiim og Hippes.

-----------------

Det gælder om at gøre sin undervisning dialogisk.

Husk at se slide for i dag. Den er pisse god.

At de skriver behøver ikke betyde SKRIVE i ordets forstand. Det kan også være tegne / lave film osv. Hjælp til refleksion.

Det er vigtigt at eleverne kan kommunikere med hinanden i klassen for at lære. OG vigtigt de kan det samme på jobbet med kunder og lignende.

--- Intro til --- www.mentimeter.com

Som er et Kollaborativt medie der har mange brugs situationer.

Tyk på link i slides til i dag.

Der kan vi logge ind med vores Gmail mail adresse

Vi skulle gå ind på Menti.com og taste koden - 40 67 00

Det laver et grafisk billede af de ord der bliver skrevet. (en CLOUD)

Meget sjov idé som nemt kunne indføres og bruges med eleverne :-)


Det virker som et sjovt værktøj.

MIG: næste gang dagen går dårligt, skal jeg prøve a spørge klassen. HVAD GIK GODT IDAG. og ikke hvad gik dårligt, da det giver fokus på det negative :-)


Efter frokost skal vi udvikle undervisningsforløb

- Vi skal tage udgangspunkt i et problem fra undervisningen som kan drage nytte af i dialogisk undervisning.

Vi skal tage udgangspunkt i "DYSTHES TEORI"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar